2. testipäivä
Ensimmäinen kokonainen ajopäivä eli aamulla töihin ja iltapäivällä kotiin, matkaa kertyi noin 25 km.
Innostuin haastamaan itseäni ja ajamaan mahdollisimman kovaa. Vaikeaa oli himmailla aamulla, vaikka pitäisi päästä suihkunraikkaana töihin. Kotiin voi onneksi tulla hikipäässä ja omia rajoja testaten. Hienoa sähköavusteisessa ajamisessa on sama tahti tasamaalla ja ylämäissä – tämä ihan parasta tässä että mäet tasoittuu. Voi keskittyä maisemiin ja etenemiseen, ei seuraavan ylämäen miettimiseen.
Takapuoli on hellänä, kun eilinen oli kevään eka pyöräily. Oma pyörä ollut vielä talvisäilössä ja mitenköhän siihen viitsii palata tämän jälkeen? Matkaan menee nyt noin 30% vähemmän aikaa eli aikaisemmin omalla pyörällä noin 45 min --> 30 min töihin ja kotimatka noin 25 min.
Päivän päällimmäiset huomiot:
- Toimiva aps- pitää saada käyttöön, kun nyt SportDiarystä tiedot eivät siirry heiaheiaan, syy?
- Selkä hikoaa repusta, kori olisi ehdottomasti tarpeen.
- Vaihteita saisi olla enemmän eli sillä nyt tulee vauhdille raja vastaan, kun vain 3 vaihdetta.
- Akusta kului yksi pykälä päivän työmatkoihin, silti laitoin lataukseen yöksi.
- Kolmen avaimen systeemi (akku, pyörän lukko ja ketjulukko) sekä akun ottaminen mukaan ajon alussa ja jälkeen vie aikaa
- Työpaikan pihalla on aina joukko kiinnostuneita ja kateellisiakin paikalla.
- Lisää testaajia on HAMKista helppo saada, sillä monia kiinnostaa sähköavusteisen polkemisen kokeilu.
Ylemmässä kuvassa on akku, jonka paikka pyörässä on tarakan alla (alempi kuva). Paikalleen laittaminen ja poisottaminen on helppoa. Onhan se melkoinen mötikkä kantaa mukana.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti